Stop angsten på 5 minutter

En hurtig, men effektiv intervention som du kan bruge når du mærker angsten.

Step 1:

Det første vi skal gøre, er at træne dit sind til at håndtere angsten, næste gang den dukker op.
Derfor lærer vi hjernen et nyt reaktionsmønster.

Luk dine øjne og forestil dig hvordan det vil være at være et dovendyr.

Forestil dig de langsomme og rolige bevægelser.
Forestil dig at alting går så langsomt som muligt og at enhver handling, følelse og tanke er rolig, langsom og dybt afslappet. 
Forestil dig hvordan du ville være, hvis du var et dovendyr.

Brug et par minutter på at forestille dig hvordan det mon må være at være et dovendyr.


Step 2:

Forestil dig nu et kæmpe stort og meget rødt stopskilt!

Gør farverne mere røde og tydelige i din forestilling, gør skiltet større og større.

Lad derefter skiltet komme "tættere på dig" i din forestilling.

Gør det så kraftigt, klart og tydeligt i dine tanker som muligt.

Step 3:

Det er sådan, at angst ikke kun er én tanke, men oftest en hel masse tanker som arbejder sammen om at skabe angsten.

De bliver dog tit udløst af en enkelt tanke eller episode og så ruller snebolden derud af bliver større og større.

Du skal derfor nu forestille dig hvordan det er når angsten begynder at opstå i dig.
Hvilke tanker kommer? Hvilke følelser kommer? Og se så det store stopskilt for dig som du har skabt i dine tanker.
Se det, og tænk så på det som har udløst angsten.
Hvordan ville det være hvis du var et dovendyr.
Hvordan ville du reagere langsommere og mere afslappet.
 

  • w-facebook
  • Twitter Clean
  • W-Pinterest

© 2019 Universal Reality Illuminated Presence
Cvr:40544631